Waarom jij een podcast moet beginnen
We weten heus wel dat jij jouw onderneming bent gestart voor oneindig succes. En om anderen te helpen. Laten wij je daarom helpen met een aantal tips voor jouw online- en offlinecommunicatie. Zo blijf je de concurrentie voor en kun jij je onderscheiden van de rest.
Content Creators
In principe ben je gewoon bezig met het ontwikkelen van content. Informatie. Alleen spreek je het in via een microfoon in plaats van tikken op je toetsenbord. Veel marketeers en communicatiespecialisten worden enthousiast van content. En dus ook van podcasts. Je kunt ze zelfs uploaden via YouTube of zelfs Spotify. Het bereik van deze platformen is gigantisch, waardoor de kans groot is dat jouw doelgroep daar ook aanwezig is.
Wat moet ik dan vertellen?
Eigenlijk is het heel simpel. Je begint bij het begin. Start met het inspreken van inspirerende boodschappen, relevant voor jouw klantenkring. Maar maak het persoonlijk. Dus niet vertellen waarom jij de beste bent in jouw branche, maar juist vertellen wat jouw verhaal zo uniek maakt. En hoe je bent begonnen en waarom. Bijvoorbeeld. Je kunt op die manier laagdrempelig iets over jouw bedrijf vertellen, zonder dat je mega commercieel reclame aan het maken bent. En uiteindelijk is dat de beste strategie als het gaat om podcasts.
Aflevering 2
Je hebt je eerste podcast opgenomen en vertelt aan jouw luisteraars waarom en hoe je bent begonnen. En nu? Ga eens om tafel met klanten, vraag of ze een half uurtje mee willen praten. En vraag ondernemers om je heen om hun verhaal te vertellen. Zo leer je zelf continu van anderen én kun je jouw klanten vragen wat de ervaringen zijn met jouw bedrijf. Reviews, maar dan anders. Je maakt het direct persoonlijk, je bent open en eerlijk en zo kun jij anderen simpelweg overtuigen dat ze zich moeten melden bij jou, omdat jij de specialist bent. Toch?
Apparatuur
Natuurlijk kun je een dure studio (laten) bouwen. Met heftige microfoons en camera’s zodat je de podcast ook kunt filmen. Is dat echt nodig? Niet echt. Zolang jij unieke en persoonlijke content maakt, kun jij dat prima opnemen met jouw telefoon. Kleine tip: zorg ervoor dat je telefoon in vliegtuigmodus staat tijdens het opnemen, dan kun jij je gewoon focussen op wat je wilt vertellen. Dure apparatuur is dus echt niet nodig om fijne content te maken. Vanzelfsprekend: je hoeft niet op de landingsbaan bij Schiphol iets op te nemen. Dan verstaan we je echt niet.
Bij Bulldog Media doen we alles voor onze klanten.
En dat klinkt misschien een beetje raar, maar het is echt zo. We zorgen voor een complete huisstijl, logo’s, webshops en (online) communicatie. Zodat jij vindbaar bent waar jouw doelgroep aanwezig is. Wel zo makkelijk. Loop je ergens tegenaan bij jouw bedrijf? Laat het ons weten. Via info@bulldogmedia.nl. Dan sparren we even, samen.
Offerte aanvragen
Voor vragen of opmerkingen kun je ons via het contactformulier bereiken. Indien nodig zullen wij zo spoedig mogelijk een reactie terugsturen of telefonisch contact opnemen.