Een chatbot op jouw website

Door
Johan van Dam
5
min leestijd

Ken je ze al? Die automatische pop-ups op sommige websites? Dat zijn soms aanbiedingen. En soms een automatische chat-bot. Deze bots maken gebruik van slimme data en analyses om zo goed mogelijk antwoord te geven op vragen van jouw klanten. Wij vertellen je alles wat je moet weten over deze bots en hoe je hier gebruik van kunt maken. Gratis en voor niets!

Laten we bij het begin beginnen: je hebt twee verschillende soorten chat-functies voor jouw website. De eerste optie is een chatbot waar een mens achter zit. Dat kun je zelf zijn, of een van je collega’s. Je kunt dan gewoon heen en weer berichten, net zoals WhatsApp. Deze dienst kun je vaak gratis gebruiken tot een bepaald aantal chats. Zoals bijvoorbeeld Tidio.

De tweede optie is een volautomatische bot: een soort robot die voor jou de berichten analyseert en beantwoord. Een voordeel? Je hoeft niemand aan te nemen of aan te sturen voor het beantwoorden van gebruikersvragen. Wel zo makkelijk.

Natuurlijk zijn er een aantal irritaties als het gaat om deze chatbots. Bijvoorbeeld dat deze niet goed kunnen analyseren, waardoor het antwoord dus ook bij voorbaat al niet voldoende is voor de eindgebruiker. En da’s zonde, kunnen we je vertellen. Je kunt beter iets meer investeren in een goede chatfunctie, zodat jouw eindgebruikers gemakkelijk en snel antwoord krijgen en direct door kunnen met het bestellen van jouw product of dienst. Want dat is waarom jij een chatbot wilt: het verhogen van de conversie op jouw website of webshop.

Daarnaast is het logisch dat emoties door een robot niet gelezen of gezien kunnen worden. Als jij chat met een bot op een sarcastische manier, komt dat vaak op de verkeerde manier over. En dat wil je niet hebben. Je kunt jouw automatische chat-bot zo inrichten dat ook dit soort gevoelens beter gesnapt kunnen worden, waardoor het eindresultaat voor de websitebezoekers weer beter is.

Wil jij even sparren over de mogelijkheden van een chat-functie op jouw website of webshop? Laat het ons dan even weten. Via sales@bulldogmedia.nl. Dan gaan wij aan de slag, zorgen we voor een koppeling met jouw website en kunnen we deze chat-functie vaak al binnen twee dagen activeren. Zodat jouw gebruikers gemakkelijk en snel antwoord krijgen op al hun vragen.

Neem contact met ons op

Offerte aanvragen

Voor vragen of opmerkingen kun je ons via het contactformulier bereiken. Indien nodig zullen wij zo spoedig mogelijk een reactie terugsturen of telefonisch contact opnemen.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.